0

راهنمای قدم به قدم برای انتخاب بهترین جت پرینتر

انتخاب بهترین جت پرینتر

تهیه دستگاه جت پرینتر با کیفیت و عالی بسیار مهم است و نکات و اصول خاص خود را دارد. به همین دلیل می خواهیم راهنمای قدم به قدم برای انتخاب بهترین جت پرینتر را در اختیار شما قرار دهیم تا از این پس بتوانید خریدی مطمئن و رضایت بخش داشته باشید و از بروز مشکلات بزرگ تر در آینده جلوگیری نمایید. پس اگر قصد دارید به زودی این دستگاه را تهیه نمایید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید.

 نیازتان به چاپ روزانه توسط جت پرینتر را در نظر بگیرید

یکی از نکات بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب دستگاه جت پرینتر، توجه به نیاز روزانه تان به چاپ اطلاعات توسط این دستگاه می باشد. شما باید در نظر داشته باشید که هر وسیله ای برای حجم کار خاصی طراحی و ساخته شده است. برای آن که هزینه چاپ، تهیه جوهر، هزینه های مربوط به نگه داری دستگاه و… معقول باشد شما باید متناسب با نیاز روزانه کارتان، از دستگاه جت پرینتر مناسب استفاده نمایید.

توجه به انواع دستگاه جت پرینتر و کارایی آن ها

همانطور که می دانید دستگاه جت پرینتر در انواع مختلفی تولید می شود. این دستگاه در یک تقسیم بندی کلی به جت پرینتر دستی یا پرتابل و جت پرینتر صنعتی یا ثابت تقسیم می شود. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی های خاص خود را دارند که باعث می شود برای فعالیت های مشخصی مناسب باشند. شما باید با در نظر گرفتن این ویژگی ها، دستگاه مناسب خود را انتخاب نمایید.

دستگاه جت پرینتر دستی یا پرتابل

این نوع جت پرینتر وزن کمی دارد و به راحتی قابل حمل و نقل است در نتیجه کاربر اپراتور با در دست داشتن آن، به سمت کالاها و محصولات مورد نظر می رود و اطلاعات لازم را با این جت پرینتر بر روی آن ها چاپ می کند. این دستگاه در طول روز می تواند تعداد چاپ اطلاعات کمی داشته باشد به همین دلیل برای کارگاه های کوچک، فروشگاه ها و … بسیار مناسب هستند. همچنین هزینه خرید و نگه داری آن کم می باشد.

دستگاه جت پرینتر صنعتی یا ثابت یا اتوماتیک

یکی دیگر از انواع دستگاه جت پرینتر، جت پرینتر صنعتی یا اتوماتیک نام دارد. این دستگاه بر روی انتهای خط تولید کارخانه نصب می شود. به گونه ای که بعد از بسته بندی کالاها و محصولات، کالاها توسط نوار نقاله به سمت دستگاه جت پرینتر رفته و از رو به روی آن عبور می کنند. در این زمان سنسور دستگاه، محصول را شناسایی کرده و فرمان چاپ اطلاعات را صادر می کند. سرعت چاپ این دستگاه بسیار بالا است به همین دلیل برای کارخانه های بزرگ که تعداد بالایی محصول در طول روز تولید می کنند، دستگاهی به صرفه و مناسب می باشد.

سطحی که قرار است چاپ بر روی آن انجام شود را در نظر بگیرید

علاوه بر ثابت یا دستی بودن جت پرینتر، این دستگاه انواع دیگری نیز دارد. برخی از این دستگاه ها برای چاپ اطلاعات بر روی شیشه، پلاستیک، سطوح ناهموار، استوانه ای و … مناسب می باشند. به همین دلیل شما باید نوع دستگاه را بدانید و مطابق با محصولی که تولید می کنید که قصد بسته بندی آن را دارید، دستگاه جت پرینتر مناسب خود را تهیه نمایید.

به بودجه ای که برای این کار را کنار گذاشته اید توجه داشته باشید

از آن جایی که دستگاه های جت پرینتر انواع مختلفی دارند و کارهای هر کدام از آن ها مشخص است، قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. شما باید بودجه خود را در نظر داشت باشید و متناسب با آن، بهترین دستگاه جت پرینتر را تهیه نمایید. البته پیشنهاد می کنیم صرفا به ارزان قیمت بودن دستگاه توجه نکنید زیرا قرار است شما مدت زمان زیادی از این دستگاه استفاده نمایید نباید به گونه ای باشد که آن به سرعت آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد. با این توضیحات سعی کنید مناسب ترین نوع دستگاه جت پرینتر را تهیه نمایید.

گارانتی و خدمات پس از فروش جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر با کیفیت و معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. به همین دلیل اگر مشکلی برای دستگاه پیش بیاید شما می توانید تا مدت زمان مشخصی از این امکان استفاده نمایید. به همین دلیل بسیار مهم است که از مراکز و فروشگاه های معتبر، اقدام به خرید دستگاه جت پرینتر نمایید تا بتوانید از این امکانات استفاده نمایید. پس قبل از خرید، تحقیقات لازم را انجام دهید و اگر فروشگاهی توانایی ارائه خدمات پس از فروش را ندارد، فروشگاه دیگری را انتخاب نمایید.

تهیه ۲ دستگاه جت پرینتر

در بعضی از کارخانه های بزرگ که روزانه بر روی تعداد زیادی محصول اطلاعات ضروری چاپ می شود، خراب شدن دستگاه جت پرینتر می تواند وقفه و آسیب جدی به روند تولید داشته باشد. در این صورت به فکر خرید ۲ دستگاه جت پرینتر خواهند بود. اگر شما نیز می خواهید این کار را انجام دهید باید توجه داشته باشید که دستگاه جت پرینتر دوم که هنوز استفاده نشده نیز نیاز به نگهداری دارد و مدتی یکبار باید از آن استفاده شود تا جوهر در هد دستگاه خشک نشود و در نهایت باعث آسیب قسمت های مختلف آن نشود.

توجه به ارائه خدمات در محل

برخی از مراکز فروش دستگاه های جت پرینتر، به شما دستگاه یدکی ارائه می دهند تا زمانی که دستگاه خودتان تعمیر شود بتوانید از آن استفاده کرده و نیازتان را برطرف نمایید. ارائه خدمات این مراکز گاهی در محل است یعنی در صورتی که دستگاه جت پرینتر شما ثابت است و توان جا به جایی آن را ندارید، متخصصین در محل شما حاضر می شوند و تعمیرات لازم را انجام می دهند. برخی مراکز دیگر این گونه تعمیرات در محل را قبول نمی کنند و باید دستگاه را به نزدشان ببرید.

با در نظر گرفتن تمامی این نکاتی که ذکر کردیم می توانید بهترین جت پرینتر را انتخاب نمایید. انتخاب دستگاه جت پرینتر با کیفیت و متناسب با نیاز روزمره شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فروش شما بگذارد به همین دلیل باید به نکاتی که در این زمینه وجود دارد به دقت توجه فرمایید.