0

بررسی مزایا و معایب جت پرینتر دارویی

بررسی مزایا و معایب جت پرینتر دارویی

بر روی محصولات مختلف یک سری اطلاعات مهم به وسیله جت پرینتر چاپ می شود. از همین رو در صنایع مختلف از این وسیله کاربردی استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی مزایا و معایب جت پرینتر دارویی به عنوان یکی از انواع دستگاه جت پرینتر بپردازیم. پس تا پایان این مطالب با ما همراه شوید تا به پاسخ سوالات تان دست پیدا کنید.

دستگاه جت پرینتر چیست و چه انواعی دارد؟

همانطور که گفتیم دستگاه جت پرینتر دستگاه جوهر افشان است که با توجه به اطلاعات ورودی خود، مطالبی را بر روی محصولات و بسته بندی های مختلف چاپ می کند. با کمک این دستگاه کاربردی اطلاعات مهم و ضروری مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، بارکد، قیمت و … بر روی حصولات مختلف درج می شود. درج این اطلاعات در برخی از صنایع از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است زیرا با سلامت انسان ها سر و کار دارد به عنوان مثال جت پرینتر دارویی، صنایع غذایی، نوشیدنی ، لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد خیلی مهمی دارند و اطلاعات مهمی به مشتریان ارائه می دهند.

دستگاه جت پرینتر دارای انواع مختلفی است که در یک دسته بندی کلی می توان آن ها را به جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی تقسیم بندی کرد. هر کدام از این موارد ویژگی های به خصوصی دارند در نتیجه در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه جت پرینتر صنعتی چیست؟

دستگاه جت پرینتر صنعتی چیست؟

اگر دیده باشید در کارخانجات بزرگ که تولیدات روزانه بالایی دارند در انتهای خط تولید از وسیله ای به نام جت پرینتر صنعتی استفاده می کنند. این وسیله به صورت ثابت در پایان خط تولید بعد از مرحله بسته بندی محصولات قرار می گیرد تا زمانی که محصولات از رو به روی آن عبور می کنند حسگر دستگاه آن ها را شناسایی کرده و فرمان چاپ را ارسال نماید. بدین صورت اطلاعاتی که از قبل وارد دستگاه شده را بر روی محصولات چاپ می کند.

از جت پرینتر صنعتی برای محصولاتی که در ابعاد کوچک و وزن کم هستند استفاده می شود. همچنین باید تعداد تولیدات روزانه کارخانه بالا باشد تا استفاده از این دستگاه مقرون بصرفه شود. استفاده از این دستگاه کیفیت و سرعت چاپ را بالا می برد در نتیجه کارخانه می تواند با توان و سرعت بالایی محصولات خود را روانه بازار نماید.

دستگاه جت پرینتر دستی چیست؟

نوع دیگر دستگاه جت پرینتر، جت پرینتر دستی یا پرتابل است. همانطور که از نامش مشخص است برای درج اطلاعات بر روی محصولات منتظر عبور محصول از رو به روی دستگاه نمی مانیم بلکه خود دستگاه را به محصول مورد نظر نزدیک می کنیم. با توجه به ویژگی مهمی که این نوع جت پرینتر دارد برای درج اطلاعات بر روی محصولات بزرگ و سنگین که قابلیت جا به جایی و حمل و نقل با تسمه نقاله را ندارند استفاده می شود. همچنین شرکت ها و کارگاه هایی که تولید آن ها به صورت روزانه تعداد کمی است بهتر است از این نوع جت پرینتر استفاده کند تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

از جت پرینتر در چه صنایعی استفاده می شود؟

در هر صنعتی که نیاز است اطلاعاتی را بر روی محصولات درج کنیم باید از دستگاه جت پرینتر استفاده کنیم. در ادامه برخی از این صنایع را نام می بریم.

صنایع دارویی و پزشکی

یکی از موارد مهمی که نیاز به استفاده از جت پرینتر داریم، صنایع دارویی و پزشکی است زیرا تاریخ تولید و انقضا محصولات آن در سلامتی افراد تاثیر بسزایی دارد. از همین رو در این صنایع از جت پرینتر دارویی استفاده می شود تا توان و قابلیت درج اطلاعات بر روی بسته بندی های به خصوص آن ها را داشته باشد.

صنایع غذایی

از دیگر صنایع مهم در زمینه چاپ اطلاعات تاریخ تولید و انقضا، صنایع غذایی است. در این صنایع نیز به کمک جت پرینتر های مخصوص احتیاج داریم تا اطلاعات لازم را بر روی بسته بندی محصولات چاپ نماییم و سلامتی افراد را حفظ نماییم.

صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی

استفاده از لوزام شوینده، آرایشی و بهداشتی در بین مردم به صورت روزانه اتفاق می افتد به همین دلیل اطلاع از تاریخ تولید و انقضا و … در این بخش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سپند افزار تولید کننده جت پربنتر

صنایع لوله سازی

در شرکت های لوله سازی نیز از جت پرینتر استفاده می شود و اطلاعات ضروری این صنعت بر روی محصولات درج می شود. لوله های پروپیلن، پی وی سی، پوش فیت و … که در این صنعت تولید می شوند نیاز به درج اطلاعاتی مانند لوگوی شرکت، تاریخ تولید و انقضا دارند.

صنایع خودرو سازی

قطعات مختلفی که در صنایع خودرو سازی تولید می شود از قبیل، فیلتر هوا، لنت، فیلتر روغن و … باید دارای اطلاعات ضروری خود باشند. از آن جایی که رنگ این محصولات تیره است، درج اطلاعات بر روی آن ها باید با روش های به خصوصی انجام شود و برای این کار از جت پرینتر مخصوص خود استفاده شود.

ممکنه این مقاله هم براتون مفید باشه : راهنمای خرید دستگاه لیبل چسبان دارویی

مزایا و معایب جت پرینتر دارویی کدامند؟

همانطور که مشاهده کردید از جت پرینتر ها در صنایع مختلفی استفاده می شوند که یکی از آن ها صنایع دارویی است. در این صنعت باید از جت پرینتر دارویی استفاده شود تا درج اطلاعات با کیفیت و سرعت مطلوبی بر روی محصولات مختلف انجام شود. در صنایع دارویی بسته بندی محصولات متفاوت است برخی از آن ها درون قوطی نگه داری می شوند، برخی از آن ها درون شیشه، برخی درون جعبه و … به همین دلیل جنس هر کدام از این بسته بندی ها متفاوت است و باید از جت پرینتری برای هر کدام استفاده کرد که توان چاپ اطلاعات بر روی آن ها را داشته باشد.

مزیتی که جت پرینتر دارویی دارد این است که قابلیت چاپ بر روی انواع محصولات دارد. از دیگر مزایای این دستگاه سرعت بالای چاپ اطلاعات است که با کیفیت بالایی انجام می شود در نتیجه خط تولید می تواند با سرعت خوبی کار تولید دارو را دنبال کند و توقفی در این زمینه نداشته باشد.

شاید یکی از معایب جت پرینتر دارویی این باشد که با توجه به خط تولید باید از جت پرینتر مخصوص آن استفاده شود مثلا اگر خط تولیدی، محصولات را با بسته بندی شیشه ای تولید می کند باید از جت پرینتری استفاده کند که قابلیت چاپ بر روی شیشه و استوانه را داشته باشد. همینطور برای بسته بندی های دیگر نیز باید بر همین اساس اطلاعات لازم را درج نمود.

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، برای انتخاب جت پرینتر دارویی باید به نوع تولیدات خود و بسته بندی آن ها توجه کنید تا انتخابی دقیق و حساب شده داشته باشید.