0

دستگاه لیبل زن پشت چسبدار

دستگاه لیبل زن پشت چسبدار

بیشتر محصولاتی که در اطرافمان می بینیم دارای برچسب هایی هستند که اطلاعات ضروری مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، بارکد و … بر روی آن چاپ شده است. این برچسب ها توسط دستگاهی به نام دستگاه لیبل زن پشت چسبدار بر روی بسته بندی محصولات مختلف چسبانده می شود. برای آن که درباره این دستگاه اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با ما همراه باشید.

دستگاه لیبل زن پشت چسبدار چیست؟

لیبل، اتیکت یا برچسب یک تکه کاغذ حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، بارکد، قیمت و … است که بر روی محصولات مختلف چسبانده می شود. این نوع لیبل ها که پشت چسبدار هستند توسط دستگاه به خصوصی باید بر روی بسته بندی محصول چسبانده شوند که نام آن با عنوان دستگاه لیبل زن پشت چسبدار شهرت دارد.

کاربرد دستگاه لیبل زن پشت چسبدار چیست؟

همانطور که گفتیم مشخصات مهم کالا که باید مشتری از آن اطلاع داشته باشد بر روی این لیبل ها چاپ شده و توسط این دستگاه بر روی بسته بندی محصولات چسبانده می شود. به همین دلیل این دستگاه بر روی خط تولید و در انتهای خط بسته بندی محصول قرار می گیرد. محصولات مختلف از جمله مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، دارویی و … به این نوع لیبل احتیاج دارند زیرا دانستن یک سری اطلاعات از آن ها برای مصرف کننده ضروری است و بر روی سلامتی او تاثیرگذار است.

۲ نوع مهم دستگاه لیبل زن پشت چسبدار کدامند؟

در صورتی که یکبار دیگر به محصولات مختلفی که اطراف خود دارید دقت کنید خواهید دید که برخی از آن ها بسته بندی تختی دارند و برخی دیگر مانند بطری های نوشابه و … گرد هستند. شاید با خود فکر کرده باشید که این برچسب ها چطور بر روی آن ها چسبانده شده اند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، این برچسب های مختلف توسط دستگاه لیبل زن پشت چسبدار بر روی انواع محصولات چسبانده می شوند. با توجه به تفاوت بسته بندی محصولات، می توانیم بگوییم ۲ نوع از این دستگاه داریم که عبارتند از موارد زیر:

  • لیبل زن گرد

برای چسباندن لیبل بر روی محصولاتی که بسته بندی گرد و منحنی دارند مانند انواع بطری یا ظرف های حاوی مواد شوینده، از این نوع دستگاه لیبل زن استفاده می شود.

  • لیبل زن تخت

سایر بسته بندی های محصولات که تخت هستند و هیچ نوع هلال و انحنایی ندارند، توسط دستگاه دیگر به نام لیبل زن تخت بر روی آن ها برچسب زده می شود.

علاوه بر این تقسیم بندی، دستگاه لیبل زن پشت چسبدار انواع دیگری دارد که طبق نوع خط تولید و نیازی که تولید کننده دارد، انتخاب و خریداری می شود.

سپند افزار تولید کننده جت پربنتر

دستگاه لیبل زن پشت چسبدار چگونه کار می کند؟

شاید بتوان گفت که این دستگاه لیبل زن متفاوت از سایر دستگاه ها کار می کند. دستگاه لیبل زن پشت چسبدار قسمتی دارد که رول لیبل باید بر روی آن قرار بگیرد. سپس زمانی که دستگاه محصول را ببیند به صورت کاملا اتوماتیک لیبل را بر روی آن می چسباند.

سنسوری که بر روی دستگاه قرار دارد فاصله لیبل تا محصول مورد نظر را تشخیص می دهد و با سرعت معین و مشخصی این انتقال را انجام خواهد داد. به همین دلیل برای لیبل زدن بر روی انواع ظروف و بسته بندی ها می توان از این دستگاه استفاده کرد.

سرعت این دستگاه زیاد است زیرا فرآیند چسباندن لیبل بر روی محصول و ظرف مورد نظر، بدون دخالت دست و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. از همین رو برای طی کردن این فرآیند، نیازی به وجود چند اپراتور نیست. فقط به یک اپراتور نیاز است تا تنظیمات مورد نظر را روی دستگاه اعمال کند و بر روی سایر فرآیند ها نظارت داشته باشد. البته روشن است که این اپراتور قبل از آن که با دستگاه کار کند باید با دستورالعمل آن آشنا باشد زیرا در غیر این صورت و با بروز خطایی کوچک، در فرآیند برچسب زنی نقص ایجاد می شود و ممکن است بسته بندی محصولات را خراب کرده و یا به خود محصولات ضرر وارد نماید.

مزایای دستگاه لیبل زن پشت چسبدار چیست؟

این دستگاه برچسب زنی دارای مزایای مختلف و مهمی است که می تواند خیلی از تولید کنندگان را ترغیب نماید تا از آن در خط تولید خود استفاده کنند. این دستگاه مجهز به یک صفحه لمسی است که اپراتور می تواند  خیلی راحت با آن کار کند و به این وسیله تنظیمات مورد نظرش را اعمال کند به عنوان مثال می تواند مطابق با ظرفیتی که خط تولید دارد، سرعت دستگاه را افزایش داده و یا کاهش دهد. این مسئله یکی از ویژگی های خیلی مهم و کاربردی دستگاه است زیرا با کاهش سرعت دستگاه می توان در مصرف انرژی تا حد قابل توجهی صرفه جویی کرد.

مزیت دیگری که این دستگاه دارد این است که مجهز به حسگر تشخیص فاصله بین لیبل ها می باشد و همین مسئله باعث نظم بخشیدن به آن ها می شود.  این مزیت ها و ویژگی ها باعث می شود خیلی از تولید کنندگان طرفدار این دستگاه شده و به خرید آن برای مجموعه تولیدی خود، اقدام نمایند.

روکش های دستگاه، از جنس استیل است در نتیجه طول عمر و ماندگاری آن را بالا می برد. همین مسئله در دراز مدت باعث بالا رفتن کارایی و عملکرد دستگاه می شود.

مقاله ستفاده از انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف

 

در هنگام خرید دستگاه لیبل زن پشت چسبدار به این نکات دقت کنید.

  • نکته ای که قبل از خرید هر نوع دستگاهی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شما باید به نوع نیاز خود دقت فراوان داشته باشید تا بتوانید دستگاهی را خریداری نمایید که دقیقا مطابق با نیاز و خواست شما باشد.
  • توجه به ظرفیت خط تولید نکته بسیار مهمی است. درست است که سرعت این دستگاه قابل تنظیم است اما برای کارهای خانگی و کسب و کارهای کوچک نمی توان از این دستگاه استفاده کرد یعنی استفاده از آن در این شرایط بصرفه نیست.
  • قبل از خرید دستگاه به کیفیت قطعات آن، روکش استیلی آن، سرعت دستگاه، مواردی که می توان از دستگاه استفاده کرد و … توجه ویژه داشته باشید.
  • خدمات پس از فروش و گارانتی هم از جمله نکات خیلی مهم است که در هنگام خرید دستگاه باید مورد توجه قرار بگیرد تا در زمان نصب و راه اندازی و سایر مراحل، با مشکلی رو به رو نشوید.

در این مقاله به معرفی دستگاه لیبل زن پشت چسبدار پرداختیم و مزایا و ویژگی های این دستگاه را ذکر کردیم. امیدواریم بتوانید خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.