0

جت پرینتر DOD (های – رزولوشن)

جت-پرینتر DOD

استفاده از جت پرینتر در صنایع مختلف، کارخانه ها فروشگاه ها و … کاربرد زیادی دارد. این دستگاه دارای انواع مختلفی در بازار است که یکی از آن ها جت پرینتر DOD، های- رزولوشن می باشد. برای آن که با ویژگی های این نوع جت پرینتر بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید حتما در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

جت پرینتر  DOD چیست؟

نام جت پرینتر DOD به صورت اختصار از عبارت Drop on Demand گرفته شده است. این نوع پرینترها به طور معمول دارای قلم بزرگی هستند به صورتی که ارتفاع چاپ آن ها از ۶ میلی متر تا ۲۳۰ میلی متر می باشد. از آن جایی که سرعت چاپ در این نوع جت پرینتر تا حدود ۱۲۰ متر می رسد، برای استفاده در تسمه نقاله های سریع بسیار مناسب هستند. به همین دلیل اگر محصولات تولیدی در کارخانه شما بزرگ هستند، برای درج اطلاعات بر روی آن ها بهتر است از جت پرینتر های DOD استفاده نمایید.

نام این دستگاه نشان دهنده نوع عملیات چاپ در آن ها می باشد. در عملیات چاپ این نوع جت پرینتر از ۳۲ نازل که هر کدام به صورت جداگانه قابل کنترل است، استفاده می شود. شما می توانید با توجه به اندازه چاپ و سلیقه ای که دارید، از نازل ها استفاده نمایید. به همین دلیل می توانید با توجه به اندازه های مختلفی که برای چاپ مد نظر دارید، از این دستگاه استفاده نمایید.

۲ نوع مهم جت پرینتر DOD کدام است؟

جت پرینتر DOD 2 نوع دارد. هر کدام از این انواع دارای ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص خود هستند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

جت پرینتر درشت نگار

محبوب ترین نوع جت پرینتر DOD، جت پرینتر درشت نگار نام دارد. در این دستگاه از ۷، ۱۶ و ۳۲ نازل استفاده می شود و چاپ درشت و تمیزی را در اختیار شما قرار می دهد. البته کیفیت جت پرینترهای درشت نگار خیلی بالا نیست به همین دلیل سعی شده است در برخی موارد از دستگاه های دیگری به جای آن استفاده شود. با بررسی های دقیق تر متوجه می شویم که از لحاظ کیفیت در بسیاری از موارد، این دستگاه در درجه دوم و سوم قرار می گیرد پس اگر کیفیت چاپ برای شما از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است می توانید به سراغ جت پرینترهای دیگری بروید. به هر حال اگر در کارخانه یا شرکت خود محصولات بزرگی تولید می کنید و می خواهید بر روی بسته بندی آن ها اطلاعات ضروری را درج نمایید، می توانید از جت پرینتر درشت نگار استفاده نمایید.

 جت پرینتر های-رزولوشن

نوع دیگر این نوع جت پرینتر، جت پرینتر DOD، های- رزولوشن نام دارد. در این نوع جت پرینتر از ۱۲۸ نازل برای عملیات چاپ کمک گرفته می شود در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت چاپ آن می شود. تک تک ۱۲۸ نازل جت پرینتر  DOD، های- رزولوشون را می توانید کنترل نمایید به همین دلیل می توانید اشکال و نوشته های مختلفی را بر روی محصولات مورد نظرتان چاپ کنید.

استفاده از جت پرینتر DOD ، های- رزولوشن چه مزایایی دارد؟

همانطور که می دانید هر دستگاهی ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارد و همین نکته باعث می شود مصرف کنندگان به دنبال دستگاهی بروند که مزایای مد نظرشان را دارد. اگر می خواهید درباره مزایای جت پرینتر DOD ، های- رزولوشن اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه مطالب را دنبال نمایید.

استفاده از این نوع جت پرینتر راحت است.

درست است که سیستم و قطعاتی که در این دستگاه به کار رفته کمی پیچیده است اما این پیچیدگی باعث سخت شدن کار با آن نمی شود. استفاده از جت پرینتر های- رزولوشن خیلی ساده است و شما می توانید خیلی راحت وسریع کار کردن با آن را یاد بگیرید. برای آن که بتوانید از این نوع جت پرینتر در شرکت یا کارخانه خود استفاده کنید نیاز نیست افراد متخصص و دارای مهارت خاصی داشته باشید بلکه هر کسی می تواند با فراگیری آموزش های ابتدایی و اولیه چگونگی کار کردن با آن را یاد بگیرد و خیلی راحت با آن کار کند. به همین دلیل است که جت پرینتر DOD، های- رزولوشن توانسته جایگاه خوبی در بین کارخانه های تولیدی بزرگ پیدا کند.

در این دستگاه برچسب زنی روی نوار نقاله انجام می شود.

همانطور که گفتیم برای برچسب زدن و چاپ اطلاعات بر روی بسته بندی های بزرگ می توانید از این نوع جت پرینتر استفاده کنید. طبیعتا جا به جا کردن این کالاهای بزرگ با دست کار سختی است به همین دلیل با کمک نوار نقاله می توان راحت تر آن ها را جا به جا کرد. در این شرایط در صورتی که برچسب زنی هم بر روی نوار نقاله انجام شود مزیت بسیار خوبی به حساب می آید. جت پرینتر DOD، های- رزولوشن با قرار گرفتن بر روی نوار نقاله امکان بر چسب زنی در همان جا را برای محصولات فراهم می آورد تا این کار با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

کیفیت و سرعت چاپ با جت پرینتر های- رزولوشن زیاد است.

با ۱۲۸ نازلی که در این نوع جت پرینتر قرار دارد می توانید با کیفیت و سرعت خیلی بالایی اطلاعات مورد نظرتان را بر روی محصول چاپ نمایید. علاوه بر این چون نازل های این جت پرینتر می توانند در سه محور بچرخند، امکان اجرا کردن دستورات مختلف را برای شما فراهم می کنند در نتیجه اشکال مختلفی را می توانید به کمک این دستگاه چاپ نمایید.

در چه صنایعی از جت پرینتر DOD های – رزولوشن استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم جت پرینتر DOD های-رزولوشن کیفیت بسیار بالایی در چاپ دارد. علاوه بر آن سرعت چاپ این نوع جت پرینتر نیز بالا است. این نوع جت پرینتر DOD در استفاده از جوهر و حلال مصرف بسیار کمی دارد به همین دلیل در صنایع متوسط و بزرگ می توان از آن استفاده نمود. به عنوان مثال در صنایع شیشه سازی، فیلتر سازی، صنایع MDF ، صنایع نوشیدنی، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، آرایشی و بهداشتی و … از جت پرینتر  DOD های- رزولوشن می توان به صورت گسترده استفاده کرد.

در این مقاله درباره جت پرینتر DOD های- رزولوشن اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دادیم. اکنون شما می دانید این دستگاه چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد به همین دلیل می توانید طبق نیازی که دارید دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.