0

مهم ترین ویژگی های دستگاه های جت پرینتر

لیست قیمت انواع جت پرینتر یا تاریخ زن

دستگاه های جت پرینتر ویژگی ها و خصوصیات مختلفی دارند که باعث می شود هر کدام از آن ها در بخش های مختلفی کاربرد داشته باشند. مهم ترین ویژگی های دستگاه های جت پرینتر را در ادامه این مقاله با هم بررسی می کنیم. برای آن که دستگاهی متناسب با نیازتان بتوانید خریداری کنید باید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم دقت کنید و با توجه به فعالیتی که انجام می دهید دستگاه مورد نظر خود را تهیه نمایید.

مهم ترین ویژگی های دستگاه های جت پرینتر چیست؟

همانطور که گفتیم دستگاه های جت پرینتر ویژگی های مختلفی دارند که در ادامه قرار است به مهم ترین آن ها بپردازیم. برای انتخاب یک دستگاه جت پرینتر خوب و متناسب با نیازتان باید به مصرف جوهر، هد مناسب آن، پشتیبانی از زبان فارسی، انتقال دستگاه های جت پرینتر، چاپ بر روی سطوح ناهموار و غیر صاف و حجم حافظه داخلی مناسب دستگاه توجه داشته باشید. در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم.

مصرف جوهر

دستگاه جت پرینتر می تواند میزان مصرف جوهر را برای هر پیام محاسبه و بررسی کند. بهتر است در این زمینه جوهری برای دستگاه خود انتخاب نمایید که قابلیت خشک شدن سریع دارند، روغنی هستند و برای استفاده در محیط غبارآلود مناسب می باشند. در این صورت مشکلی برای استفاده در دستگاه شما نخواهد داشت و به خوبی می تواند وظایف خود را انجام دهد.

هد مناسب

برای هر دستگاه جت پرینتر باید از هد مناسب استفاده کنید. با انتخاب یک هد مناسب با دستگاه جت پرینتری که استفاده می کنید دیگر نیازی به استفاده مداوم از حلال نخواهید داشت. در این صورت در آینده خواهید دید تا چه اندازه در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی دیگر از ویژگی های مهم و کاربردی دستگاه جت پرینتر، پشتیبانی از زبان فارسی است. با این ویژگی مهم می توانید به راحتی اطلاعات ضروری را بر روی محصولات تولیدی خود چاپ نمایید. این ویژگی مهم کار با جت پرینتر را راحت می کند و کاربر و اپراتور نیز می تواند خیلی راحت و بدون نیاز به آموزش از دستگاه جت پرینتر استفاده نماید. دستگاه های جت پرینتر که از زبان فارسی و فونت های مختلف در زمان چاپ پشتیبانی می کنند کار را برای مصرف کننده راحت می کنند و به وضوح اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می دهند.

انتقال دستگاه های جت پرینتر

دستگاه های جت پرینتر طراحی منحصر بفردی دارند که باعث شده کار با آن را آسان و راحت کند. اگر بخواهید دستگاه را از خطی به خط دیگر انتقال دهید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. همانطور که می دانید دستگاه جت پرینتر انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها جت پرینتر دستی است که با قدرت بالایی که دارد امکان چاپ با کیفیت را برای شما فراهم می کند.

چاپ بر روی سطوح ناهموار و غیر صاف

در صنایع مختلف محصولات با بسته بندی های متنوعی تولید می شود. برخی از آن ها صاف هستند، برخی نا هموار، برخی دیگر استوانه ای و … که کار چاپ اطلاعات بر روی خود را سخت می کنند. به همین دلیل شما باید به نوع بسته بندی محصولات خود دقت کنید تا از دستگاه جت پرینتری استفاده نمایید که قابلیت چاپ بر روی سطوح ناهموار و غیر صاف و … را داشته باشد.
جنس بسته بندی نیز خیلی مهم است که در انتخاب دستگاه جت پرینتر تاثیرگذار است. به عنوان مثال برخی از دستگاه های جت پرینتر قابلیت چاپ بر روی پلاستیک، شیشه و … را دارند از همین رو در انتخاب دستگاه مورد نظر خود باید دقت داشته باشید.

حجم حافظه داخلی مناسب

برای چاپ اطلاعات مختلف باید ابتدا متن را به دستگاه جت پرینتر بدهید سپس با ارسال فرمان چاپ، عملیات بر روی بسته بندی و سطح مورد نظر انجام شود. از همین رو باید دستگاه جت پرینتر شما از حافظه داخلی مناسب برخوردار باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیازتان را در خود ذخیره کند در این صورت انواع پیام و اطلاعات مختلف به شکل پیش فرض و برای استفاده در دستگاه، آماده به کارگیری خواهد بود.

استفاده از حافظه های جانبی

به کمک دستگاه های جت پرینتر پیام های راحتی نوشته می شود به این صورت که با کمک نرم افزارهای انحصاری این متن ها نوشته شده و با اتصال کابل و فلش اطلاعات به دستگاه منتقل می شود. سپس دستگاه جت پرینتر در زمان مناسب و با ارسال فرمان چاپ، عملیات خود را انجام می دهد.

سایر ویژگی ها و کاربرد های دستگاه جت پرینتر چیست؟

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم دستگاه جت پرینتر دارای خصوصیات و کاربرد های دیگری نیز هست که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.
• استفاده از دستگاه جت پرینتر ساده و راحت است و کاربران و اپراتور های مختلفی می توانند به راحتی کار با این دستگاه را یاد بگیرند.
• دستگاه چت پرینتر می تواند اطلاعات مختلف را با کیفیت و سرعت بالایی بر روی سطوح متنوع چاپ نماید. با توجه به این ویژگی شما می توانید برای استفاده های روزانه و تعداد چاپ در تیراژ بالا از این دستگاه استفاده نمایید و نگران سرعت اتمام کار نباشید.
• با دستگاه جت پرینتر می توانید علامت ها و بارکدهای مختلف را بر سطوح چاپ نمایید در نتیجه برای چاپ این علامت ها نیاز نیست از دستگاه جداگانه ای استفاده نمایید.
• از جت پرینتر می توانید در صنایع خودروسازی و بسته بندی محصولات آن استفاده نمایید.
• از این دستگاه در صنایع غذایی و نوشیدنی نیز می توانید استفاده نمایید.
• برای بسته بندی محصولات دارویی و بهداشتی و چاپ اطلاعات بر روی آن ها می توانید از جت پرینتر استفاده نمایید.
• …

همانطور که مشاهده کردید دستگاه جت پرینتر ویژگی ها و خصوصیات مختلفی دارد که باعث می شود بتوانید از آن در صنایع مختلف و با نیاز های گوناگون استفاده کنید. با توجه به ویژگی هایی که برای دستگاه جت پرینتر ذکر کردیم در کنار توجه به نیازتان در کسب و کاری که دارید، می توانید بهترین و مناسب ترین دستگاه جت پرینتر را تهیه نمایید و اطلاعات مورد نیازتان را بر روی محصولات چاپ نمایید.