0

کاربرد انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف

کاربرد انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف

همانطور که می دانید برای چاپ اطلاعات ضروری بر روی بسته بندی و یا خود محصولات، از دستگاه به خصوصی به نام جت پرینتر استفاده می کنند. جت پرینتر انواع مختلفی دارد که عبارت است از دستی و صنعتی که هر کدام از آن ها کاربرد مخصوصی در صنایع مختلف دارند. در ادامه می خواهیم به همین موضوع یعنی کاربرد انواع جت پرینتر دستی و صنعتی در صنایع مختلف بپردازیم.

 جت پرینتر چیست؟

قبل از آن که وارد بحث اصلی شویم بهتر است به معرفی دستگاه جت پرینتر بپردازیم. با کمک این دستگاه می توانید اطلاعات ضروری را بر روی محصولات و بسته بندی آن ها چاپ نمایید. اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، بارکد، قیمت و … از جمله مهم ترین مواردی است که باید بر روی محصولات مختلف چاپ شوند. جت پرینترها انواع مختلفی دارند که در یک دسته بندی به جت پرینتر دستی و صنعتی تقسیم بندی می شوند.

جت پرینتر دستی چه نوع جت پرینتری است؟

همانطور که از نام این دستگاه می توانید حدس بزنید، دستگاه جت پرینتر دستی قابل حمل و سبک است و در مواردی که تعداد تولیدات کم است و محصولات تولید شده وزن بالایی داشته و امکان جا به جایی آن ها با نوار نقاله وجود ندارد، از این نوع جت پرینتر استفاده می شود.

جت پرینتر دستی در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که گفتیم با توجه به ویژگی های جت پرینتر دستی یعنی سبک و قابل حمل بودن، می توان در موارد و صنایع مختلفی همچنین در مشاغل خانگی و فروشگاه های کوچک از آن استفاده کرد. در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

کاربرد جت پرینتر دستی در صنایعی که کالاهای بزرگ تولید می کنند.

صنایع مختلف مانند تولید انواع لوله های فولادی، پلاستیکی، استیل، صنایع تولید لاستیک خودرو و قطعات یدکی دیگر آن، محصولاتی که برای بسته بندی آن ها از کارتن های بزرگ و بسته بندی های چوبی استفاده می شود، برای درج اطلاعات از جت پرینتر دستی استفاده می کنند.

کاربرد جت پرینتر دستی در صنایع کوچک و مشاغل خانگی

مشاغل خانگی برای درج اطلاعات ضروری بر روی محصولات تولیدی خود، می توانند از جت پرینتر دستی استفاده کنند زیرا استفاده از این نوع جت پرینتر هم راحت تر است، هم به فضای کمی نسبت به جت پرینتر صنعتی احتیاج دارد و هم آن که قیمت ارزان تری نسبت به سایر جت پرینتر ها دارد.

با توجه به توضیحاتی که درباره جت پرینتر دستی دادیم، اگر تازه کسب و کار خود را شروع کرده اید و نمی توانید برای خرید جت پرینتر خیلی هزینه کنید و تیراژ محصولات شما خیلی بالا نیست و یا آن که محصولاتی در ابعاد بزرگ تولید می کنید، بهترین نوع جت پرینتر برای شما، جت پرینتر دستی است.

جت پرینترهای دستی و اتوماتیک سپندافزار

جت پرینتر صنعتی یا ثابت چیست؟

نوع دیگری از جت پرینتر وجود دارد که به نام جت پرینتر صنعتی یا ثابت معروف است. این نوع جت پرینتر همانطور که از نامش مشخص است بر روی خط تولید به صورت ثابت نصب می شود. محصولات و کالاها توسط نوار نقاله به حرکت در می آیند و زمانی که از رو به روی این جت پرینتر عبور می کنند، سنسور دستگاه آن ها را شناسایی کرده و عملیات چاپ را انجام می دهد. از آن جایی که همه کارها در این زمینه توسط دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می شود، سرعت چاپ اطلاعات بالا می رود در نتیجه برای شرکت های بزرگ که تعداد تولید محصولات آن ها به صورت روزانه بالا است، گزینه بسیار مناسبی می باشند.

از جت پرینتر صنعتی در چه صنایعی می توان استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم در صنایع مختلفی که تیراژ بالایی دارند و در نتیجه در خط تولید خود، نیاز به سرعت و دقت زیادی برای چاپ اطلاعات دارند و محصولات تولید در ابعادی هستند که بتوان بر روی نوار نقاله آن ها را جا به جا کرد، می توان از جت پرینتر صنعتی استفاده کرد. صنایعی مانند غذایی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، لوله سازی و … از جمله این موارد است. در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

کاربرد جت پرینتر صنعتی در صنایع غذایی و نوشیدنی

یکی از پرکاربرد ترین صنایعی که در آن از جت پرینتر صنعتی استفاده می شود، صنایع غذایی و نوشیدنی است. در این نوع محصولات نیز توجه به تاریخ تولید و انقضا اهمیت زیادی دارد زیرا بر سلامت افراد تاثیرگذار هستند. محصولاتی مانند، بیسکوییت، نان، شکلات، کلوچه، لبنیات، حبوبات، آبمیوه، آب معدنی، فرآورده های گوشتی و … از جمله این محصولات هستند که به خاطر نوع بسته بندی آن ها و تعداد تولیدات شان، از جت پرینتر صنعتی برای درج اطلاعات استفاده می کنند.

گاربرد جت پرینتر صنعتی در صنایع آرایشی و بهداشتی

صنایع آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم با پوست و سلامت افراد در ارتباط هستند به همین دلیل حتما باید تاریخ تولید و انقضا بر روی آن ها درج شود. از آن جایی که این محصولات در تیراژ بالا تولید می شوند و بر روی نوار نقاله جا به جا می شوند، بهتر است از جت پرینتر صنعتی برای چاپ اطلاعات ضروری بر روی آن ها استفاده کرد.

کاربرد جت پرینتر صنعتی در صنایع دارویی

بر هیچ کس پوشیده نیست که داروها به طور مستقیم بر روی سلامتی افراد جامعه تاثیرگذار هستند به همین دلیل باید در کیفیت بسیار عالی تولید شوند و علاوه بر این، در هنگام استفاده به تاریخ تولید و انقضای آن ها توجه شود زیرا در صورت استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته، احتمال مسمومیت دارویی و سایر اتفاقات خطرناک وجود دارد. در این صنعت نیز از جت پرینتر صنعتی یا ثابت برای چاپ اطلاعات مهم بر روی محصولات استفاده می شود.

کاربرد جت پرینتر صنعتی در صنعت لوله سازی

استفاده دیگری که از جت پرینتر می شود، در صنعت لوله سازی است. برای چاپ اطلاعات مهم و درج لوگو و آرم شرکت بر روی لوله های پی وی سی، پوش فیت، پروپیلن و سایر محصولات در این صنعت، از جت پرینتر صنعتی یا ثابت استفاده می شود.

همانطور که در این مقاله خواندید، جت پرینتر های دستی و صنعتی ویژگی ها و خصوصیات مخصوص خود را دارند که باعث می شود هر کدام از آن ها کاربرد ویژه ای داشته باشند و در صنایع بخصوصی مورد استفاده قرار بگیرند.